۱۹ دی ۱۳۸۹، ۱۵:۵۲

عملی که محکوم شد/

جمهوری آذربایجان در التهاب و تلاطم دستگیری رهبر حزب اسلام

جمهوری آذربایجان در التهاب و تلاطم دستگیری رهبر حزب اسلام

تبریز - خبرگزاری مهر: به دنبال دستگیری رهبر حزب اسلام جمهوری آذربایجان، این کشور در التهاب و تنش به سر می برد.

به گزارش خبرنگار مهر در تبریز، به دنبال دستگیری رهبر حزب اسلام جمهوری آذربایجان، شخصیتهای سیاسی و اجتماعی، گروهها و احزاب اسلام گرا با محکوم کردن دستگیری و غیر واقعی خواندن اتهامات وارده اعلام کرده اند همچون کوه پشت سر رهبران حزب اسلام می ایستند.

وزارت کشور جمهوری آذربایجان در توجیه بازداشت رهبر حزب اسلام جمهوری آذربایجان اعلام کرده است: اداره مبارزه با جنایات سازمان یافته آذربایجان طی عملیاتی در تاریخ هشت ژانویه از مغازه ای که متعلق به دکتر محسن صمد اف بوده، سه عدد خمپاره و همچنین از منزل مسکونی عنایت صمد اف ( پسرعمومی رئیس حزب) هفت قبضه سلاح به همراه مطالب دینی رادیکال کشف و ضبط کرده است.

از سوی دیگر شخصیتهای سیاسی و اجتماعی، گروهها و احزاب اسلام گرا با محکوم کردن دستگیری و غیر واقعی خواندن اتهامات وارده اعلام کرده اند که همچون کوه پشت سر رهبران حزب اسلام می ایستند.

روحانیون جمهوری آذربایجان نیز با اعلام اینکه جلسه اضطراری برگزار خواهند کرد، از رصد اقدامات حکومت وانجام تدابیر مختلف برای مبارزه با دین ستیزان خبر داده اند.

خبرگزاری ها و مراکز خبری همچون اسلام آذری، بیرلیک، دیرلر و ینی مساوات نیز با درج مستمر مصاحبه های روحانیان بانفوذ، امامان جمعه، دین شناسان و فعالان سیاسی نیز اقدام دولت در دستگیری رهبر حزب اسلام را محکوم کرده اند.

علاوه براین مائیس گل‌علی‌اف رئیس حزب سبزهای جمهوری آذربایجان و نیزالدنیز قلی اف،رئیس حزب روشنفکران جمهوری آذربایجان حمایت خود از رئیس حزب اسلام را اعلام کرده و دستگیری وی را با نفوذ صهیونیستها در دولت آذربایجان مرتبط دانسته اند.

مردم سایر شهرهای جمهوری آذربایجان نیز به دستگیری حزب اسلام جمهوری آذربایجان واکنش نشان داده اند که در همین راستا بیش از 40 نفر از دینداران شهر گنجه به مراکز امنیتی و انتظامی فراخوانده شده و چندین نفر نیز به حبس محکوم گردیده اند، ضمن اینکه به دنبال اعتراض حجت الاسلام ذوالفقار میکائیل زاده از روحانیان سرشناس این شهر نسبت به عملکرد دولت آذربایجان در دستگیری و ایراد اتهام به رهبر حزب اسلام، ماموران امنیتی جمهوری آذربایجان ایشان را نیز دستگیر کرده اند.

هم اکنون باکو و سایرشهرهای مهم جمهوری آذربایجان فضای کاملا امنیتی به خود گرفته و مراکز مهم این شهر ازجمله سفارت رژیم صهیونیستی تحت کنترل پلیس و نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

محسن صمداف رهبر حزب اسلام در روزهای اخیر با رهبری حرکتهای اعتراض آمیز درخصوص ممنوعیت حجاب، مقامات دولت آذربایجان از جمله رئیس جمهور این کشور را مسبب ایجاد مشکلات ناشی از ممنوعیت حجاب در مدارس معرفی کرده و متذکر شده بود، در صورتی که ممنوعیت حجاب لغو نگردد، اعتراضات سراسری کشور را فرا خواهد گرفت که به دنبال این اظهارات نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان عصر جمعه (17 دی) پس از توقف خودروی حامل رئیس حزب اسلام، حاج محسن صمد اف رئیس، حاج واقف عبدالله‌اف معاون این حزب و سه سرنشین دیگر آن را بازداشت کردند. 

کد خبر 1228207

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha